Iemt bij stress- en burn-outklachten

VivianeLeijten-PraktijkVive-Therapie-Energie-Stress-BurnOut-51

Sinds ik met IEMT (Integral Eye Movement Therapy) werk in de praktijk worden er sneller mooie resultaten behaald bij stress en burn-outklachten.
Ik wil je hier graag meer over vertellen.

Waaraan herken je zelf dat je energiebalans verstoord is?

In mijn praktijk begeleid ik diverse mensen met stress- en burn-outklachten

Dit kunnen uiteenlopende klachten zijn zoals hoofd- en rugpijn, verhoogd spanningsniveau, vermoeidheid,  een korter lontje maar ook gedragsmatige klachten zoals blijven hangen voor de TV terwijl je eigenlijk moe bent of meer snoepen. Als je al lang stress hebt kun je ook problemen krijgen met je cognitie. Je krijgt meer moeite met concentratie, gaat vergissingen maken en hebt het overzicht niet meer.

Oplossingen bij stress- en burn-out

Doordat je teveel hooi op je vork neemt kun je in de problemen raken. Een van de oplossingen is meer rust inbouwen door bijvoorbeeld pauzes te nemen op je werk of door het weekend en de avonden wat meer vrij te houden. Doe alles wat je doet op een lager pitje. Neem de tijd als je opstaat. Haast je niet. Probeer bewust te ervaren wat je ruikt en voelt tijdens het douchen. Zo vertraag je en word je je meer bewust van je lichaam. Doe ook geen dingen tegelijkertijd. Ontbijt bijvoorbeeld eerst en lees daarna pas de krant. Zo vraag je minder energie van je stresssysteem.

Naast rustiger aan doen is het ook effectief om je stressoren (energievreters)  in kaart te brengen.

Hoe neem je stressoren weg?

Je zorgt eerst voor bewustwording. Waar word jij gestrest van? Waaraan merk je dat? Welke lichamelijke signalen zijn er?  Mensen bij mij in de praktijk krijgen een speciaal formulier om dit in kaart te brengen. Wil jij ook zo’n formulier ontvangen? Dat kan door hier eenvoudig je voornaam en email adres in te vullen.

Na deze bewustwording kun je hier zelf actief mee aan de slag gaan of we kunnen er samen aan werken.

Iemt

Ik zet zelf vaak IEMT in. Sommige stressoren zijn namelijk niet zo makkelijk weg te nemen. En met IEMT ben je er vaak toch in 1 of 2 sessies vanaf.

Voorbeelden van zulke stressoren zijn bijvoorbeeld: je ervaart een onplezierige spanning wanneer je samen bent met een bepaalde collega; je bent gescheiden en wanneer je ex een mail stuurt geeft dit veel stress: je irriteert je aan het feit dat de keuken een slagveld lijkt wanneer een ander gekookt heeft.

In mijn volgende blog ga ik je aan de hand van een voorbeeld vertellen hoe IEMT werkt en hoe ik IEMT inzet. Wil je nu al meer weten over IEMT? Dat kan, lees hier meer over deze methodiek in mijn vorige blog of op mijn website.

Deel dit bericht op social media:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Mail me voortaan je blogs